CitySafes.be
10 531 9 Recommended by 98% of our clients.

Visit your safe-deposit box

On which days can I visit my safe deposit box?

U kunt uw safeloket gratis, onbeperkt en zonder afspraak bezoeken op onze vaste kluisdagen. Deze verschillen per locatie. De openingstijden kunt u vinden via de desbetreffende vestiging. Bekijk de vestigingspagina voor de actuele openingstijden van uw vestiging.

How much time do I have when visiting my safe deposit box?

In most cases, you can visit your safe deposit box in peace and quiet. To ensure your privacy, you will be given a separate room. This is because the drawer in your safe-deposit box is removable. We will then escort you to a locked room where you can set up your safe-deposit box in peace and quiet. Afterwards, one of our staff will accompany you back to the safe, where you can safely store the drawer back in your safe.

Before the holiday period, for example, it may be busier than usual. We may then ask you to limit your visit to 10 minutes. For most visits, this is more than enough.

Do you still need more time? Please let one of our staff know.

I am disabled, is my safe deposit box easily accessible?

Not all locations are suitable for people with walking difficulties.

Contact us on 02 486 70 00 for options and questions.

 

Rent a safe-deposit box

Wat zijn de voordelen van het huren van een safeloket bij CitySafes?

Door uw waardevolle eigendommen in een zwaar beveiligde kluis op te slaan, vermindert u het risico dat uw kostbaarheden door bijvoorbeeld een inbraak, overval of brand verloren gaan. Daarbij is de inhoud van uw safeloket vanaf type A-kluis en groter standaard tot € 45.000,- verzekerd. Deze kunt u tegen betaling verhogen tot € 90.000,-. U leest hierover meer in de Algemene Voorwaarden.

Wat zijn de voorwaarden om een safeloket bij CitySafes te huren?

U dient in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs en een IBAN. Bij CitySafes zijn de volgende documenten geldig als legitimatiebewijs:

  • EU-paspoort
  • Geldig verblijfsdocument voor België
  • Belgische identiteitskaart
  • Belgisch rijbewijs (na het eerste bezoek)

 

Op welke locaties kan ik een safeloket huren?

Bekijk hier de vestigingen van CitySafes.

Kan ik meteen na ontvangst van de sleutels mijn safeloket bezoeken?

U ontvangt uw sleutels bij de eerste afspraak. Wij begeleiden u daarna naar uw safeloket, zodat u meteen uw waardevolle eigendommen in uw safeloket kunt opbergen. U kunt dus eventueel tegelijk ook uw waardevolle eigendommen meebrengen naar de eerste afspraak, zodat u hiervoor niet nog een keer hoeft te komen.

 

Kan ik samen met iemand anders een safeloket huren?

Ja, u kunt uw partner of een familielid aanwijzen als medehuurder. Uw medehuurder heeft net als u met de sleutels toegang tot het safeloket, ook als u er zelf niet bij bent. Hoofdhuurder en medehuurder zijn gelijken in het contract. Het bijschrijven van een medehuurder kan alleen persoonlijk in de vestiging zelf. U dient hiervoor beiden aanwezig te zijn met een geldig legitimatiebewijs.

Kan ik iemand machtigen om mijn safeloket te bezoeken?

Ja, u kunt als contractant (hoofdhuurder en/of medehuurder) een volmacht afgeven. De gemachtigde kan dan het safeloket bezoeken met uw sleutels, ook als u er zelf niet bij bent. Een gemachtigde is echter geen medehuurder. Mocht u of uw medehuurder komen te overlijden, dan vervallen alle volmachten.

Voor het afgeven van een volmacht dient u als hoofdhuurder of medehuurder langs te komen met de te machtigen persoon. In de vestiging kunnen wij dit dan meteen voor u regelen.

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?

Uw safeloket zal worden geblokkeerd. Eventuele volmachten komen te vervallen. Ook kunnen uw erfgenamen op vertoon van een verklaring van erfrecht en een overlijdensakte toegang krijgen tot uw safeloket.

Zijn er naast de huurprijs nog bijkomende kosten?

U betaalt eenmalig € 85,- borg per safeloket voor de sleutels en het slot. Als u bij het beëindigen van de huurovereenkomst alle sleutels weer inlevert en er geen betalingen openstaan, wordt de borg binnen een maand aan u teruggestort.

U kunt op de vaste kluisdagen kosteloos en onbeperkt uw safeloket bezoeken. Wilt u uw safeloket buiten de vaste kluisdagen bezoeken? Dat is mogelijk op afspraak. Citysafes brengt hiervoor € 35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening.

Mocht u één of beide sleutels verliezen, dan worden hiervoor ook kosten in rekening gebracht. De kosten voor één verloren sleutel bedragen € 300,- exclusief BTW en bij twee verloren sleutels bedraagt dit € 600,- exclusief BTW.

Kan ik ook zakelijk een safeloket huren?

Ja, dat kan. U dient hiervoor een uittreksel van de Kruispuntbank van ondernemingen mee te nemen naar uw afspraak. Dit mag niet ouder zijn dan drie maanden. Op dit uittreksel dient uw naam te staan.

Ook kunt u het BTW nummer en IBAN van uw bedrijf meenemen naar de afspraak. Indien alle documenten in orde zijn, kunt u uw safeloket zakelijk huren.

Een overzicht van alle informatie vindt u hier.

Ik wil overstappen naar een ander formaat kluis, wat moet ik doen?

Groter formaat:
Wilt u overstappen naar een groter formaat kluis, dan kan dat te allen tijde indien de grotere maat beschikbaar is in uw vestiging.
Daarvoor kunt u met beide sleutels en een geldig legitimatiebewijs langsgaan bij uw eigen vestiging. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken, echter is het wel van belang dat u controleert of de gewenste maat beschikbaar is.
Het verschil in prijs over de resterende maanden van het contract wordt tijdens de eerstvolgende facturatieperiode gefactureerd.

Kleiner formaat
Voor een kleiner formaat kluis hanteren wij ten minste één maand aanzegtermijn voor het einde van uw contractperiode. Graag vernemen wij schriftelijk of aan de balie dat u deze overstap wilt maken, zodat wij dit meteen in orde kunnen maken indien er een kleiner formaat beschikbaar is.

Wij geven geen restitutie op het al betaalde bedrag voor de huur. De huur van het kleinere loket wordt na de omzetting tijdens de normale facturatieperiode afgeschreven. Voor het overstappen naar een kleiner loket vragen wij u dit van tevoren aan te geven bij uw eigen vestiging. Hierna kunt u een afspraak maken om dit in orde te maken. Hiervoor dient u beide sleutels en een geldig legitimatiebewijs mee te brengen.

Security and surveillance

Hoe weet ik of mijn safeloket veilig is?

Uw safeloket bevindt zich in een zwaar beveiligde kluis die voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+. Dit is de hoogste beveiligingscategorie in België. Dit betekent dat de kluis onder meer uitstekend beschermd is tegen brand en diefstal en 24/7 wordt gemonitord.

Hoe gaat CitySafes om met mijn persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden. CitySafes houdt zich daarbij strikt aan de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ook is onze website alleen toegankelijk via een 256-bit SSL-beveiliging. De gegevens die u invult worden dan ook via een versleutelde verbinding verzonden.

Hoe wordt de continuïteit van CitySafes® gewaarborgd?

CitySafes Belgium BV is de grootste onafhankelijke aanbieder van safeloketten in Europa. We zijn onafhankelijk en hebben een zeer gezond financieel beleid. Uw eigendommen vallen altijd buiten de boedel van CitySafes zodat deze altijd beschermd zijn,

Wat gebeurt er met mijn eigendommen als CitySafes failliet gaat?

U blijft te allen tijde juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. In tegenstelling tot wat bij de meeste banken gebruikelijk is, zijn uw eigendommen in het geval van een faillissement geen onderdeel van de boedel.

Insurance

Tot welk bedrag is mijn safeloket verzekerd?

De inhoud van uw safeloket is vanaf een type A-kluis standaard tot € 45.000,- verzekerd. Indien gewenst kunt u uw dekking tegen betaling van € 52,- extra per jaar tot € 90.000,- verhogen. De dekking geldt per safeloket. Het is dus ook mogelijk om meerdere safeloketten te huren voor een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere safeloketten.

Met welke verzekeringsmaatschappijen werkt CitySafes samen?

Uw waardevolle bezittingen zijn uitstekend verzekerd bij CitySafes. Hiervoor werken wij samen met XL Insurance Company SE.

Hoe toon ik aan wat er in mijn safeloket ligt in het geval de inhoud verloren gaat?

U dient zelf aannemelijk te maken welke goederen verloren zijn gegaan. Deze voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van banken en schadeverzekeraars. Ook dan dient u door middel van bijvoorbeeld foto’s, facturen en/of taxatierapporten aan te tonen welke kostbaarheden verloren zijn gegaan.

 

Payment

When will the rent be collected?

Depending on the date your contract started, you will receive an invoice from us on the 10th or the 24th of the month each year. 14 to 18 days after you receive an invoice from us, we will collect the amount from your account. This collection date is not adjustable.

If you wish a monthly payment, this is of course also possible. In this case, you will receive a monthly invoice on the 10th or the 24th of the month. CitySafes charges a 20% administration fee for this with each monthly payment.

When is the deposit collected?

The collection of the deposit will take place once at the same time as the first collection of the annual rent.

What is the notice period?

The notice period is at least one month before the end of your lease. The agreement is automatically renewed for one year each year. For example, if your contract ends on 31 October 2020, you must give notice to terminate your safelock on or before 30 September 2020.

How can I cancel my safe deposit box?

You should terminate the rental agreement of your safe deposit box in writing. You can use the form Termination of Safeloket Rental Agreement. Send the completed form to:

Head Office:
Treurenberg 2
1000 Brussels

Or

info@citysafes.be

Let op: lever uw sleutels altijd persoonlijk in, verstuur deze nooit per post!

Please note: always hand in your keys in person, never send them by post!

You are responsible for sending your cancellation in time. After receiving your cancellation form, we will contact you to make an appointment to take back your keys. If you do not receive a confirmation from us, we have not received your cancellation. To make sure your notice reaches us in good order, we recommend that you send it to us by registered mail.

After we receive your keys, the remaining deposit will be refunded to your bank account within a month. If you wish to rent a safe-deposit box again in the future, it is important to note that a waiting list may be used due to limited capacity.

Other questions

After reading these questions and answers, is your question still not answered? If so, please feel free to contact us. Our expert staff will be happy to assist you.

Rent a safe