Uw safeloket bezoeken

Op welke dagen kan ik mijn safeloket bezoeken?

U kunt uw safeloket gratis, onbeperkt en zonder afspraak bezoeken op onze vaste kluisdagen. Deze verschillen per locatie. De openingstijden kunt u vinden via de desbetreffende vestiging. Bekijk de vestigingspagina voor de actuele openingstijden van uw vestiging.

Hoeveel tijd heb ik bij een bezoek aan mijn safeloket?

In de meeste gevallen kunt u in alle rust uw safeloket bezoeken. Om uw privacy te waarborgen, krijgt u een aparte ruimte. De lade in uw safeloket is namelijk uitneembaar. Wij begeleiden u dan naar een afgesloten ruimte, waar u in alle rust uw safeloket kunt inrichten. Daarna begeleidt één van onze medewerkers u weer terug naar de kluis, waar u de lade weer veilig in uw safeloket kunt opbergen.

Vóór de vakantieperiode kan het bijvoorbeeld drukker zijn dan gewoonlijk. We kunnen u dan verzoeken om uw bezoek te beperken tot 10 minuten. Voor de meeste bezoeken is dat ruim voldoende.

Heeft u toch meer tijd nodig? Laat het dan weten aan een van onze medewerkers.

Ik ben mindervalide, is mijn safeloket makkelijk toegankelijk?

Niet alle locaties zijn geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn.

Neem contact op via 02 486 70 00 voor de mogelijkheden en vragen.

Een safeloket huren

Wat zijn de voordelen van het huren van een safeloket bij CitySafes?

Door uw waardevolle eigendommen in een zwaar beveiligde kluis op te slaan, vermindert u het risico dat uw kostbaarheden door bijvoorbeeld een inbraak, overval of brand verloren gaan. Daarbij is de inhoud van uw safeloket vanaf type A-kluis en groter standaard tot € 45.000,- verzekerd. Deze kunt u tegen betaling verhogen tot €150.000,-. U leest hierover meer in de Algemene Voorwaarden.

Wat zijn de voorwaarden om een safeloket bij CitySafes te huren?

U dient in het bezit te zijn van een geldig Europees legitimatiebewijs en een IBAN. Bij CitySafes zijn de volgende documenten geldig als legitimatiebewijs:

  • EU-paspoort
  • Geldig verblijfsdocument voor België
  • Belgische identiteitskaart

 

Op welke locaties kan ik een safeloket huren?

Bekijk hier de vestigingen van CitySafes.

Kan ik meteen na ontvangst van de sleutels mijn safeloket bezoeken?

U ontvangt uw sleutels bij de eerste afspraak. Wij begeleiden u daarna naar uw safeloket, zodat u meteen uw waardevolle eigendommen in uw safeloket kunt opbergen. U kunt dus eventueel tegelijk ook uw waardevolle eigendommen meebrengen naar de eerste afspraak, zodat u hiervoor niet nog een keer hoeft te komen.

Kan ik samen met iemand anders een safeloket huren?

Ja, u kunt uw partner of een familielid aanwijzen als medehuurder. Uw medehuurder heeft net als u met de sleutels toegang tot het safeloket, ook als u er zelf niet bij bent. Hoofdhuurder en medehuurder zijn gelijken in het contract. Het bijschrijven van een medehuurder kan alleen persoonlijk in de vestiging zelf. U dient hiervoor beiden aanwezig te zijn met een geldig legitimatiebewijs.

Kan ik iemand machtigen om mijn safeloket te bezoeken?

Ja, u kunt als contractant (hoofdhuurder en/of medehuurder) een volmacht afgeven. De gemachtigde kan dan het safeloket bezoeken met uw sleutels, ook als u er zelf niet bij bent. Een gemachtigde is echter geen medehuurder. Mocht u of uw medehuurder komen te overlijden, dan vervallen alle volmachten.

Voor het afgeven van een volmacht dient u als hoofdhuurder of medehuurder langs te komen met de te machtigen persoon. In de vestiging kunnen wij dit dan meteen voor u regelen.

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?

Uw safeloket zal worden geblokkeerd. Eventuele volmachten komen te vervallen. Ook kunnen uw erfgenamen op vertoon van een verklaring van erfrecht en een overlijdensakte toegang krijgen tot uw safeloket.

Zijn er naast de huurprijs nog bijkomende kosten?

U betaalt eenmalig € 85,- borg per safeloket voor de sleutels en het slot. Als u bij het beëindigen van de huurovereenkomst alle sleutels weer inlevert en er geen betalingen openstaan, wordt de borg binnen een maand aan u teruggestort.

U kunt op de vaste kluisdagen kosteloos en onbeperkt uw safeloket bezoeken. Wilt u uw safeloket buiten de vaste kluisdagen bezoeken? Dat is mogelijk op afspraak. Citysafes brengt hiervoor € 35,- inclusief 21% BTW administratiekosten in rekening.

Mocht u één of beide sleutels verliezen, dan worden hiervoor ook kosten in rekening gebracht. De kosten voor één verloren sleutel bedragen € 300,- exclusief BTW en bij twee verloren sleutels bedraagt dit € 600,- exclusief BTW.

Kan ik ook zakelijk een safeloket huren?

Ja, dat kan. U dient hiervoor een uittreksel van de Kruispuntbank van ondernemingen mee te nemen naar uw afspraak. Dit mag niet ouder zijn dan drie maanden. Op dit uittreksel dient uw naam te staan.

Ook kunt u het BTW nummer en IBAN van uw bedrijf meenemen naar de afspraak. Indien alle documenten in orde zijn, kunt u uw safeloket zakelijk huren.

Een overzicht van alle informatie vindt u hier.

Ik wil overstappen naar een ander formaat kluis, wat moet ik doen?

Groter formaat:
Wilt u overstappen naar een groter formaat kluis, dan kan dat te allen tijde indien de grotere maat beschikbaar is in uw vestiging.
Daarvoor kunt u met beide sleutels en een geldig legitimatiebewijs langsgaan bij uw eigen vestiging. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken, echter is het wel van belang dat u controleert of de gewenste maat beschikbaar is.
Het verschil in prijs over de resterende maanden van het contract wordt tijdens de eerstvolgende facturatieperiode gefactureerd.

Kleiner formaat
Voor een kleiner formaat kluis hanteren wij ten minste één maand aanzegtermijn voor het einde van uw contractperiode. Graag vernemen wij schriftelijk of aan de balie dat u deze overstap wilt maken, zodat wij dit meteen in orde kunnen maken indien er een kleiner formaat beschikbaar is.

Wij geven geen restitutie op het al betaalde bedrag voor de huur. De huur van het kleinere loket wordt na de omzetting tijdens de normale facturatieperiode afgeschreven. Voor het overstappen naar een kleiner loket vragen wij u dit van tevoren aan te geven bij uw eigen vestiging. Hierna kunt u een afspraak maken om dit in orde te maken. Hiervoor dient u beide sleutels en een geldig legitimatiebewijs mee te brengen.

Veiligheid en Toezicht

Hoe weet ik of mijn safeloket veilig is?

Uw safeloket bevindt zich in een zwaar beveiligde kluis die voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+. Dit is de hoogste beveiligingscategorie in België. Dit betekent dat de kluis onder meer uitstekend beschermd is tegen brand en diefstal en 24/7 wordt gemonitord.

Hoe gaat CitySafes om met mijn persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden. CitySafes houdt zich daarbij strikt aan de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ook is onze website alleen toegankelijk via een 256-bit SSL-beveiliging. De gegevens die u invult worden dan ook via een versleutelde verbinding verzonden.

Hoe wordt de continuïteit van CitySafes® gewaarborgd?

CitySafes Belgium BV is de grootste onafhankelijke aanbieder van safeloketten in Europa. We zijn onafhankelijk en hebben een zeer gezond financieel beleid. Uw eigendommen vallen altijd buiten de boedel van CitySafes zodat deze altijd beschermd zijn.

Wat gebeurt er met mijn eigendommen als CitySafes failliet gaat?

U blijft te allen tijde juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. In tegenstelling tot wat bij de meeste banken gebruikelijk is, zijn uw eigendommen in het geval van een faillissement geen onderdeel van de boedel.

Verzekering

Tot welk bedrag is mijn safeloket verzekerd?

De inhoud van uw safeloket is vanaf een type A-kluis standaard tot €45.000 verzekerd. Indien gewenst kunt u uw dekking tegen betaling van €52 extra per jaar tot €90.000 verhogen. Tegen betaling van €130 extra per jaar bestaat de mogelijkheid om uw dekking te verhogen tot €150.000. De dekking geldt per safeloket. Het is dus ook mogelijk om meerdere safeloketten te huren voor een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere safeloketten.

Met welke verzekeringsmaatschappijen werkt CitySafes samen?

Uw waardevolle bezittingen zijn uitstekend verzekerd bij CitySafes. Hiervoor werken wij samen met XL Insurance Company SE.

Hoe toon ik aan wat er in mijn safeloket ligt in het geval de inhoud verloren gaat?

U dient zelf aannemelijk te maken welke goederen verloren zijn gegaan. Deze voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van banken en schadeverzekeraars. Ook dan dient u door middel van bijvoorbeeld foto’s, facturen en/of taxatierapporten aan te tonen welke kostbaarheden verloren zijn gegaan.

 

Betaling

Wanneer wordt de huur geïncasseerd?

Afhankelijk van de datum waarop uw contract is ingegaan, ontvangt u jaarlijks op de 10e of de 24e van de maand van ons een factuur. 14 tot 18 dagen nadat u een factuur van ons heeft ontvangen, incasseren wij het bedrag van uw rekening. Deze datum van incasseren is niet aanpasbaar.

Indien u een maandelijkse betaling wenst, is dit uiteraard ook mogelijk. In dit geval ontvangt u maandelijks een factuur op de 10e of de 24e van de maand. CitySafes rekent hiervoor 20% administratiekosten aan bij elke maandelijkse betaling.

Wanneer wordt de borg geïncasseerd?

De incasso van de borg vindt eenmalig plaats op hetzelfde moment als de eerste incasso van de jaarlijkse huur.

Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn bedraagt ten minste één maand voor het einde van uw huurovereenkomst. De overeenkomst wordt elk jaar automatisch met één jaar verlengd. Eindigt uw contract bijvoorbeeld op 31 oktober 2020, dan dient u uw safeloket op te zeggen op of vóór 30 september 2020.

Hoe kan ik mijn safeloket opzeggen?

De huurovereenkomst van uw kluis dient u schriftelijk op te zeggen via het formulier dat te vinden is via deze link: opzeggen.

U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig versturen van uw opzegging. Na ontvangst van het opzegformulier, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor de terugname van uw sleutels. Indien u geen bevestiging van ons krijgt, hebben wij uw opzegging niet ontvangen. Om zeker te zijn dat uw opzegging in goede orde bij ons aankomt, raden wij u aan deze aangetekend aan ons te verzenden.

Nadat wij uw sleutels in ontvangst hebben genomen, wordt de resterende borg binnen een maand teruggestort op uw bankrekening. Indien u in de toekomst weer een safeloket wilt huren, is het belangrijk om te weten dat er mogelijk een wachtlijst gehanteerd wordt gezien de beperkte capaciteit.

Overige vragen

Is uw vraag na het lezen van deze vragen en antwoorden nog niet beantwoord? Neemt u dan gerust contact met ons op. Onze deskundige medewerkers staan u graag te woord

Kluis huren